Flotte resultater på Tyrvinglekene

Postet av Gui Sportsklubb - Friidrett den 10. Feb 2020

Gui SK har stilt med en stor gruppe utøvere på flere stevner nå, det er virkelig morro at så mange har lyst til å stille på stevner og opplever gleden med å delta på stevner.

I helgen var det tyrvinglekene inne som er et av norges største innendørs stevner, hvor vi ser deltagere fra mange deler av Norge og til og med besøk fra Sverige. Det er kun Bamselekene som vi skal på i mars som har tilsvarende størrelse. Et bra resultat på Tyrvinglekene kan man derfor være veldig fornøyd med!

Gui stilte med utøvere fra 10 års klassen og opp til 16 års klassen. Det var mange som satte personlige rekorder på stevnet og det gjør det ekstra gøy.

I aldersklassene J12 og J13 stilte fire jenter som alle deltok både lørdag og søndag. Vi varmet opp sammen i den grad det var mulig (ulike starttider), og det var god stemning.

Iben slo flere i sitt heat både på 60 meter og 200 meter. På grunn av en forkjølelse var det først litt usikkert om hun skulle stille på 200 meter, men heldigvis kunne hun delta, og på sin aller første 200 meter løp hun inn på 33,32. Det betyr en personlig rekord og noe som hun kan sammenligne seg selv mot etter enda mer trening.

Linnea deltok i fem (!) øvelser og var den eneste av de fire jentene som løp 60 meter hekk og hoppet høyde. I tillegg hoppet hun lengde og løp 60 meter og 200 meter. I høyde ble det spennende. På 1,15 rev hun i sitt første forsøk, men klarte det på andre. På neste høyde klarte hun det på første forsøk, og hoppet altså hele 1,20 meter.

Regine løp startet 600 meter forholdsvis rolig og tok deretter igjen flere løpere, og endte opp på tredje plass med ny personlig rekord. Hun løp sin aller første 200 meter og var glad for at hun fikk en bra tid. Hun løp også 60 meter og hoppet lengde.

Marthine deltok i alle rene løpsdistanser (60 meter, 200 meter og 600 meter). Hun viser god utvikling på 600 meter. Det kan se ut som at strategien i dette løpet var å løpe med jevnere rundetider enn på på BUL sitt julestevne der hun ledet hele første varvet. Denne gang var rundetidene på ca. 41–45–45 og hun slo ny personlig rekord med adskillige sekunder (i snitt over 2 sekunder raskere per runde).

Her er flere av de flotte resultatene:

Tage (G16) satte ny pers på 60m med 8.13 - Veldig bra!

Eskild (G14) med ny pers i høyde på 1.30 - Veldig bra!

Tobias (G14) fikk 3. plass i stav med 2.15m - Gratulerer!

Luka Snorrasson (G16) løp en formidabel 800m på 2.10.40 - Veldig Bra!

Elena (J11) tok 1.plass i lengde (På tross av at hun var syk dagen før og derfor kun fikk vært med på lengde) Gratulerer!

Regine (J12) tok 3. plass på 600m - Gratulerer!

Henrik (G14) løp på 26,53 på 200m - Veldig bra resultat!

Maia (J16) tok 2.plass i kule med 10,55m - Gratulerer! Morro å se at Maia er tilbake igjen.

Henrik (G14) tok 1.plass i høyde med 1.55m - Gratulerer med veldig bra resultat!

Regine (J12) løp på 30,06 på 200m - Veldig bra resultat!

I tillegg var det mange gode resultater og personlige rekorder fra alle utøvere - Gratulerer til alle sammen!

Innsatsen til alle sammen var akkurat som den skal være – helt topp – veldig gøy!

Fullstendig resultatliste er tilgjengelig her: http://tyrving.idrett.no/10/tlinne/folg-resultatene-fra-tyrvinglekene-1924/#more-1924