3 Utøvere fra Heggedal på kretslaget i Friidrett.

Postet av Ole Martin Refvik den 18. Sep 2017

I helgen arrangerte friidrettsforbundet Lerøy-lekene i friidrett. Dette er en kretskamp mellom 8 kretser, der de beste utøverne fra hver krets konkurrerer. Kretskampen arrangeres 3 steder i Norge og samler til sammen alle landets kretser. For Østlandet så stakk Akershus av med sammenlagtseieren med 453 poeng foran Buskerud med 425 poeng. I år hadde Heggedal 3 utøvere på kretslaget, og alle tre fikk veldig gode prestasjoner i helgen.

Sondre Marstein Kristiansen deltok i Høyde og 200 meter hekk. I høyde ble det 1.36, noe som holdt til også en 7. plass. På 200 meter hekk slo Sondre til og suste inn til en 3. plass på 32.90. Så tok han med en Bronsemedalje til Heggedal, noe vi er veldig stolte av.

Luka Snorrasson stilte i 13 årsklassen på 600 meter. Dette er en svært hard øvelse, men Luka har god kondisjon for han trener også fotball i Heggedal. Luka løp på sterke 1.43.53. Med dette ble Luka nr 7, og da er de beste i 8 kretser konkurrenter. Dette er en veldig sterk tid og et utrolig godt resultat.

Julia Eveline Refvik ble tatt ut både på 60 m og diskos. I diskos ble det personlig rekord med 19.73, og med dette ble også Julia nr 7.  På 60 meter ble det 8.87, også dette en meget god tid. Julia er et stort sprinttalent, som vi gleder oss til å se mer av i fremtiden.

Gratulerer til alle tre. Vi får trene hardt, så blir det mulighet for flere til neste år å bli med.